2006-07-08

سرانجام خاله تامارا

خاله تامارا دختری باسلیقه و لیاقت و همه فن حریف بود اما اخلاق و خصوصیات بخصوصی داشت که در نظرما انسانهای خارق العاده عیب محسوب می شود . او صاف و ساده بود . حرفهایش را راحت می زد از کسی خجالت نمی کشید . ایچه ریسینه ن ائشیگی بیریدی . و طبیعی بود که این اخلاق او موجب رنجش خاطرمی شد .

9 comments:

Anonymous said...

ببین من فکر نمی کنم این ظلم نتیجه اون صداقته. ما همیشه باید قول هامون رو با پشتوانه بدیم و قول کسی رو با پشتوانه قبول کنیم فقط همین . زن نمی تونه روی همه دارو ندارش ریسک کنه و این ریسک به خاطر چی . خاله می تونست همین کارو بکنه ولی با پشتوانه کتبی و قانونی. صداقت یه چیزه اوپتیمیسم افراطی یه چیز دیگه . صداقت ضد رئالیسم نیست ولی اوپتیمیسم چرا. مهم اینه که خیلی از بدی ها رو چه به خودشون چه به دیگران کسانی می کنند که فی نفسه بد نیستند. چیزی که تاریخ و روانشناسی هم تایید می کند.

Anonymous said...

ba nazare khosro movafegham. bebakhsheed ke injoor payam gozashtam. Computer ro taaze format kardam va hanooz farsi ro dorost nakardam. hanooz eshkaal dare

Anonymous said...

خسرو گرامی ، قهوه چی عزیز :
متاسفانه ما زنها در اکثر موارد رسک که نه باور می کنیم . و فکر می کنیم همسرمان مورد اعتماد است و وقتی به خودمان می آییم که رو دست خوردیم و همه چیز را از دست دادیم .
چه می توانم بگویم جز این که متاسفم برای خاله تامارای ساده دل و زنهائی که مثل هست و نیست خود را بختند .
روی دست من نیز اب پاک ریخته شد . در حالی که داشتم با دست خالی آن هم پس از سالها مجبور به بیرون رفتن شدم و اکنون زندگی را دوباره از نو ساختم . باز هم خدا را شکر که جانم را نباختم .
با سپاس از نظر شما .
شهربانو

Anonymous said...

سلام خواهر عزيزم
واقعا متاثر شدم از خواندن سرگذشت خالتون و اونطور هم كه پيداست خودتون هم رنجهاي زيادي كشيدين .
اميدوارم روزهاي پر از نشاط و شادي در انتظارتان باشد .
آرزو مي كنم با تمام وجود خوشبختي رو حس كنيد .

هميشه دوران حق كسي ضايع مي شود كه خود ساده دل است و ديگران را نيز همينگونه مي پندارد اما اين دنيا و اين زمانه ، زمانه صداقت و سادگي نيست همه سر تا پا مسلح شده اند و نشانه اي از صفا و صميميت نمونده .
خداوند در سرشت زنها بيشتر از همه چيز عاطفه رو قرار داده و اين براي اين است كه بتواند كمبودهاي مرد را جبران كند اما اكثرا باعث سوء استفاده مردها مي شود و در بسياري از موارد زنها مظلوم واقع مي شوند .
مخصوصا در ايران بر مبناي اسلام كليه قوانيني را كه به سود زنها هست رعايت نمي شود ولي تمام قانونهايي كه به مردها برتري داده را تمام و كمال رعايت مي كنند . زني عمر خود را صرف شوهر و فرزندانش مي كند اما فقط يك هشتم از دارايي را كه يك عمر براي جمع كردنش زحمت كشيده را در صورت فوت همسر به ارث مي برد .
اسلام واقعا دين كاملي است اما اين اسلامي نيست كه حضرت محمد پيامبرش بود .
من خودم معتقدم كه در كل زندگي و دارايي مرد و زن يكسان سهم دارند و هميشه اين مثال را مي زنم كه اگر قرار بود براي درد زايماني كه يك مادر متحمل مي شود قيمت گذاشته شود بيشتر از زحماتي است كه يك مرد در طول كل زندگي مي كشد .

اينم آدرس موزيكي كه رو وبلاگ گذاشتم

https://www.sharemation.com/kadco/Z.DOSTELIYEVA-SEVGI%20GILEYI.wav?uniq=23tjj8

بازم ممنون از لطف بي كرانتون
ميترا هم سلام رسوند و گفت كه بگم عمه جون از دور مي بوسمتون
موفق باشين
خدانگهدار

Anonymous said...

Salam Banoo ... Ashkam ro dar ovordi ... man weblogam ro digeh up nemikonam be hamin khater chizi oonja nemibini ... Ghorbanat...

Anonymous said...

shahrbanoo jan
har yek az neveshtehat NISHTARIST bar zakhm haye kohane zanan...del mıkhahad ke ınaro bekhoonı v geryeh nakonı...
neylabak

Anonymous said...

سلام شهربانو جان
امیوارم هر جا که هستی سلامت و خوش باشی
افراد ساده وصمیمی همیشه رو دست میخورن
و بعضی جاها هم به خار همرنگ نشدن جماعت مورد تمسخر دیگران قرار میگیرند
ولی به نظر من انسان کاری رو که خودش میدونه درسته باید انجام بده و به قول خاله نباید اخرت رو به خاطر دنیا خراب کنه اگه همه اینقدر بی ریا باشن دنیا هم بهشته

Anonymous said...

سلام خانم شهربانو من خیلی اتفاقی از طریق یک وبلاگ دیگری بنام شیندخت نوشته های پر معنای شما را خواندم. خیلی برای خاله تامارای شما متاسف شدم خودمم اصلیتم آذری است. سنین خالان چوخ نیسجیلیدی. آلاه رحمت اله سین. چه شوهر پف یوز و کثیفی داشت. خدایا خدایا خدایا هیچ زنی را در این کشور عقب مانده - گیر این شو هر های نانجیب و بی وجدان ننداز. آمین.

Anonymous said...

دختر مهربان : ساغ اولون سیزین همدردلیغیزدن تشکر ائلیرم . دای الیمیزدن نه گلیر . بو خاطره لری یازان چاغدا خالانین ایل تعزیه سیدی . تعزیه سینه گئده بیلمه دیم اما دردینی بوردا یازدیم . تا اوخویانلار بیلسینلر بو دونیانین گوشه لرینده بیزلرین باشیمیزا نه لر گلیر .
شهربانو