2011-08-31

روز وبلاکستان فارسی
















نهم شهریور روز جهانی وبلاک و شانزده شهریور روز وبلاکستان فارسی




زمانی عاشق وبلاک خوانی بودم. سر هر فرصتی سراغ وبلاک نویسان می رفتم . برایم بیشتر از همه نوشته های زنانی جالب بود که سخن از زبان ما می گفتند. حرفها ، درد دلها ، گله ها ، خنده ها و خوشی هایی که در دنیای واقعی کمتر به زبان می آوریم. از اواخر اسفند ماه 1384 وبلاک نویسی را شروع کردم . این خانه ی مجازی اثرات مثبتی در زندگی من داشت. دوستان با ارزشی که پیدا کردم تسلی بخش غم غربتم شدند. با شادیم شاد و در ایام سوگواریم شریک غمم شدند. از تجربیاتشان بهره مند شدم. در این میان رادیو قاصدک ، بلاگ نیوز ، لیست وبلاکهای بروز شده ، دنباله ، بالاترین ، رادیو زمانه و .. و ... با اطلاع رسانی و معرفی لینکها، یافتن و مطالعه وبلاکهای جدید و لینک های خواندنی را سریعتر کردند. زمانی همگی مشتاق خواندن مطالب وبلاکهای گوناگون بودیم. به قول عمو اورند که اگر برقش می رفت عزا می گرفتیم که ای وای چه کنیم که از بروز شدن دوستان بی خبر مانده ایم. اکنون دنیای وبلاکستان ما رونق سابق را ندارد. عده ای از پیشکسوتان کنارش گذاشته اند. عده ای دیگر فیس بوک را به وبلاک ترجیح داده اند. عده ای دیگر همچون ، سجاد هاشمی وبلاک نویس ده ساله - نوید مجاهد – ناخدا میداف – خدا بیامرز – دار فانی را وداع گفتند و عده ای دستگیر شدند. اکنون اگرچه وبلاکستان خاموش است اما من نوشتن در این خانه مجازی خاموش را دوست دارم. شمعی روشن می کنم و با نور کم اش راهی برای دیدن کلمات پیدا می کنم. هفته وبلاک نویسی ( نهم الی شانزدهم شهریورماه ) بر وبلاک نویسان عزیز مبارک.
لیست وبلاکهائی که در باره ی روز وبلاکستان نوشته اند.




روز وبلاکستان فارسی بخش یکم - بخش دوم - پسر معمولی /
صدای فریاد گلها در روز جهانی وبلاک نویسی - دختر همسایه /
برای خورشید روزهای خوب وبلاکستان - بلوط /
پادکست ویژه سالم زی شنیدنی های هفته وبلاکستان - بلاک نوشت /
روز جهانی وبلاک - گلی /
این جا برای من ، نه من برای این جا - آلوچه خانم /
وبلاک شورشی و رسانه های رسمی - مهدی جامی /
شش سال بعد - سرزمین رویایی /
برای ده سالگی وبلاکستان - این خانه سیاه است /
وبلاک می نویسم که لال از دنیا نروم - مریم اینا /
به مناسبت ده سالگی وبلاکستان - ف م سخن/
خانه مجازی من /
وب بلاک فارسی هشت سال از این ده سال وبلاکستان پارسی /
ده سالگی وبلاکستان فارسی - غربتستان /
سلامی دوباره - غربتستان /
در آخرین دقایق - حسن درویش پور/
خواب خانوم حنایی به مناسبت ده سالگی وبلاکستان - خانم حنا /
رولز رویس کلاسیک دهه ی پنجاه - شراگیم زند /
چهل و هشت سال وبلاکستان - باران در دهان نیمه باز /









روز جهانی وبلاگ مبارک - اقلیما پولاد زاده /






*

No comments: